Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Βανίλιες μαρμελάδα στο φούρνο


Υλικά για 1 κιλό μαρμελάδα

1 ½ κιλό βανίλιες
6-7 γαρίφαλλα
2 ξύλα κανέλας
500 γρ – 1000 γρ ζάχαρη, ανάλογα πόσο γλυκιά τη θέλουμε
½ κούπα νερό
2 κ.σ. χυμό λεμονιού

Εκτέλεση

Κόβουμε τις βανίλιες στα τέσσερα ή στα έξι, αφαιρούμε τα κουκούτσια και τις βάζουμε σε ένα πυρίμαχο σκεύος. Ρίχνουμε εδώ κι εκεί τα γαρίφαλλα και τις κανέλες και τις σκεπάζουμε με την ζάχαρη. Τις ραντίζουμε με το νερό και τον χυμό λεμονιού, καλύπτουμε με αλουμινόχαρτο και ψήνουμε στους 150oC, 1 ώρα, να διαλυθεί η ζάχαρη και να γίνει σιρόπι. 


Αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο, ανεβάζουμε τη θερμοκρασία στους 180oC και συνεχίζουμε το ψήσιμο για άλλη μια ώρα, ώσπου να δέσει* η μαρμελάδα. Την βγάζουμε από τον φούρνο και γεμίζουμε αποστειρωμένα βάζα. Τα κλείνουμε καλά και τα γυρίζουμε ανάποδα. Έτσι σχηματίζεται κενό αέρος στο επάνω μέρος και η μαρμελάδα μπορεί να διατηρείται 1 χρόνο εκτός ψυγείου.


*Οι βανίλιες έχουν πολλή πηκτίνη, γι' αυτό μην περιμένετε να κάνει κόμπο το σιρόπι. Βγάλτε σε ένα πιατάκι λίγο σιρόπι να κρυώσει και δοκιμάστε το δέσιμο. Λόγω της πηκτίνης σχηματίζεται ωραίος πελτές. Αν η μαρμελάδα πιάσει μούχλα στην επιφάνεια, καθαρίστε την. Σιγοβράστε την υπόλοιπη, να δέσει λίγο ακόμη.

Η συνταγή είναι της κ.Αλεξιάδου, με μερικές παραλλαγές.

10 σχόλια:

Asteri (Maria) είπε...

Μμμμμμ καταπληκτική και μάλιστα στον φούρνο γγγγιάμιιιι !!!!
Μάκιααα

Roula είπε...

Την έχω φτιάξει, όχι όμως στο φούρνο, και είναι πάρα πολύ νόστιμη.
Έχει και πολύ ωραίο χρώμα το τελικό αποτέλεσμα.

ΝΑΤΑΣΑ είπε...

@ Αστέρι μου γιάμι γιάμι...συμφωνώ!!!

@ Ρούλα μου όντως είναι πολύ νόστιμη αυτή η μαρμελάδα και πολύ διαφορετικός ο τρόπος παρασκευής της....

Φιλάκιαααα

Taste Advisor είπε...

Μου αρέσει πάρα πολύ η εκδοχή φούρνος!

manousina είπε...

Μου την έφτιαχνε η συγχωρεμένη η γιαγιά μου. Είχα πει θα φτιάξω αλλά μία η βάπτιση, μία η μικρή που όλο αρρώσταινε το αμέλησα. Θα βρω άραγε καλές βανίλιες τώρα;

georgiaxara είπε...

ΜΜΜ...!! ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΗ!!

kiki είπε...

Κι εγώ έκανα κάμποσα κιλά και σήμερα δαμάσκηνα πάλι! Και του χρόνου!

ΝΑΤΑΣΑ είπε...

@ Πόπη μου και εμένα μου άρεσε η εκδοχή του φούρνου και γι' αυτό την δοκίμασα και δεν το μετάνιωσα...

@ Δήμητρα μου νομίζω ότι θα βρεις...Εμένα μου έφεραν πολλές απο σπίτι και είναι και βιολογικές...

@ georgiaxara καλώς ήρθες στην παρεούλας μας!!!Σ' ευχαριστώ πολύ!!

@ Κική μου και του χρόνου να είμαστε γερές να φτιάξουμε πάλι....

manousina είπε...

πήρα, πήρα, τώρα τις φτιάχνω..... φιλιά

ΝΑΤΑΣΑ είπε...

Καλή επιτυχία Δήμητρα!!!!
Περιμένω εντυπώσεις....